Paket Tur Sözleşmesi
1.TARAFLAR VE KONUSU:
İşbu sözleşme, Şirinevler Mahallesi Meriç Sokak No:27/1 Bahçelievler/ İstanbul adresinde mukim UGO TURİZM İNŞAAT GIDA İTHALAT İHRACAT SAN. VE TİC. LTD. ŞTİ. (bundan sonra ACENTA olarak anılacaktır) ile hizmeti satın alan tüketici arasında 6502 nolu yasa ve Paket Tur Sözleşmesi Yönetmeliği’ne göre akdolunmuştur.
Acenta İletişim Bilgileri:
Telefon: 90 212 452 92 22 E-posta: info@ugoturizm.com.tr
İş bu sözleşme, Tur Kayıt Formu (Voucher) ve broşür kalıcı veri saklayıcı ile mesafeli olarak yollanabilir ve iş akdi bu yolla kurulabilir. Tüketici ile yapılan sözleşme ve bilgilendirmeler adına taraf ve temsil ettiği tüm katılımcılar ile yapılmış kabul edilir. Hatalı ve eksik katılımcı bilgisinden Acenta sorumlu tutulamaz.
2.SÖZLEŞME BEDELİ
2.1) Sözleşme vergiler ile tüketiciye verilen broşürde yer alan ve fiyata dahil olan tüm hizmetler dahil online tur satış fiyat sayfasında yazan tutar kadardır. Bunlar haricindeki turlar ve diğer hizmetler ekstra ücrete tabidir.
2.2) Tüm harçlar ve benzeri ödemeler ve ücretlerle ilgili fiyat değişiklikleri tüketiciye yansıtılır.
2.3) Fiyat değişikliği ancak; öngörülen hareket tarihinden en az 20 gün öncesinde katılımcıya yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirilmesi koşulu ile sözleşme bedelinin %5 ini geçmemek üzere:
2.3.1) Fiyat değişikliğinin döviz kurunda meydana gelen olağan dışı değişikliklerden kaynaklanması
2.3.2) Fiyat değişikliğinin yakıt giderlerindeki olağan dışı değişikliklerden kaynaklanması
2.3.3) Fiyat değişikliğinin liman havaalanı gibi yerlerde tahsil edilen vergi resim harç ve benzeri yasal yükümlülüklerde meydana gelen değişikliklerden kaynaklanması halinde mümkündür.
3.GENEL HÜKÜMLER
3.1 ) Bu sözleşmede, TÜKETİCİ madde 1.2. de belirtilen katılımcılar adına taraf olduğunu ve onları temsil ve ilzam ettiğini, kendisine ilgili yasal mevzuat kapsamında yapılan ön bilgilendirme ile broşür içeriklerinden katılımcıya bilgi vermekle yükümlü ve sorumludur. Bilgi verme yükümlülüğünü yerine getirmeyen TÜKETİCİ bundan sorumludur. Bu doğrultuda TÜKETİCİYE verilen broşür katılımcıya verilmiş sayılır.
3.2 ) Çocuk indirimleri, çocukların ebeveynleri ile aynı odada 3. veya 4. kişi olarak kalmaları durumunda uygulanır. Ücretsiz çocukların otelde yatağı ve araçta koltuğu yoktur.
3.3 ) Liman ve havaalanı vergileri, harçlar ve diğer vergilerden kaynaklanan fiyat değişiklikleri müşteriye yansıtılacaktır.
3.4 ) ACENTA müşteri ile ulaşım araçları ve konaklama tesisleri arasında aracı konumdadır, söz konusu kuruluşların tur programında belirtilen zaman ve vasıfta hizmet sunması için gerekli özenin yanı sıra hizmetlerde; siyasi olay, grev, asgari yolcu sayısı, devletlerarası ilişkilerde değişiklikler, halk hareketleri, hava şartları, doğal afet ve teknik sorunlar gibi mücbir sebeplerden ve/veya ACENTA iradesi dışında gelişen olaylardan kaynaklanan aksaklıkların ilgili kuruluşlarca giderilmesi için gerekli çabayı gösterir. Ancak buna rağmen giderilemeyen aksaklıklardan dolayı ACENTA sorumlu tutulamaz. Yine bu çerçevede kaynağı, nedeni ve sonuçları ne olursa olsun ulaşım araçları ve konaklama tesislerinde oluşabilecek arıza, kaza ve kayıplardan ve bunlara bağlı olarak ortaya çıkabilecek ek masraf ve yükümlülüklerden müstakilen ve/veya ulaşım ve konaklama kuruluşlarıyla müştereken ACENTA sorumlu tutulamaz.
3.5) Gezi programlarında belirtilen uçak, vapur, tren yolculuklarındaki hareket saatleri ilgili kuruluşların resmi programlarına göre hazırlanmıştır. Bu saatlerin değişmesinden, tarih değişikliklerinden ACENTA sorumlu tutulamaz. Yolcuların gecikmelerinden dolayı oluşan zararlardan sorumluluk kabul edilmez. Yolcular gezi tarihinden 2 iş günü önce acentaya telefon ile konfirmasyon talep etmeleri ve belirtilen saatlerde randevu yerinde olmaları şarttır. Aksi durumda doğacak sorunlardan ACENTA sorumlu tutulamaz.
3.6) Yurtdışı gezilerde gerekli olan vizelerin hazır olmasından yolcular sorumludur. ACENTADAN vize işlemlerini takip etmesi talep edildiği takdirde en az 6 ay geçerli pasaportun olması ve gerekli evraklarla birlikte turun hareket tarihinden en az 21 gün önce vize ve servis ücreti müşterilerimiz tarafından karşılanmak üzere ACENTAYA başvurulması gerekir. ACENTA, sadece vize işlemlerinde ACENTA konumda olup, konsolosluklar tarafından vize verilmemesi halinde hiçbir sorumluluğu yoktur. Herhangi bir gecikmeden ve evrak eksikliğinden doğabilecek aksaklıklardan acentamız kesinlikle sorumlu değildir. ACENTANIN aldığı vizenin tarih ve içeriği müşteri tarafından kontrol edilmelidir. Tur hareket tarihine kadar vize ücretlerinde olabilecek değişiklikler yolcularımıza yansıtılır ve farklar tahsil edilir. Vize alınamaması durumunda sözleşmedeki iptal koşulları aynen geçerlidir.
3.7) Tur programında belirtilen konaklama şekli dışında gezi esnasında ve otelde alacağı ekstra yemek ve program dışı hizmetler müşteri tarafından ödenecektir. Ayrıca gidilecek ülkenin mevzuatlarına göre turistlerden alınması gereken vergi, harç ve vb. ödemeler müşteriye aittir. Seyahat süresince başlangıcında ve sonunda gezilen ve konaklanan yerlerde müşterilerimizle ilgili meydana gelebilecek hasar, zarar ve kayıptan ACENTA sorumludeğildir.
3.8) ACENTA gezilerine katılan müşteriler, seyahat sırasında oluşabilecek kazalardan kaynaklanabilecek ölüm ve daimi maluliyet için isteğe bağlı ferdi kaza sigortası, seyahat sigortası gibi seyahat güvence sistemlerini ACENTA aracılığı ile satın alabilirler, kendileri ayrıca sigorta yaptırabilirler. TÜKETİCİ, ACENTADAN satın aldıkları sigorta kapsamının dışında herhangi bir talepleri olmayacağını peşinen kabul ederler.
3.9) Otele varış saati kaç olursa olsun, odalara yerleşme saati yerel saatle 15.00’tir. Otelden ayrılış saati kaç olursa olsun, odaları boşaltma saati yerel saatle 12.00’dir.
3.10) Turların gün süreleri, takvim gününe göre verilmiştir. Başlangıç ve bitiş günleri günün hangi saati olursa olsun turun gün sayısını belirler.
3.11) Rezervasyon kayıt formunun TÜKETİCİDE kalan kopyası ile ACENTADA kalan kopyası arasında fark olursa, ACENTADA kalan kopya ile ACENTANIN kayıtları esas alınır.
3.12) Gümrüklerde formaliteler ile ilgili olarak giriş ve çıkışlarda yolcuların pasaportlarını yanlarında bulundurmaları gerekmektedir. Pasaport ile ilgili herhangi bir muamele eksikliğinden doğması muhtemel problem ve buna bağlı gecikme ve iptallerde TÜKETİCİ sorumludur. Bu durumda TÜKETİCİ seyahat ile ilgili tüm haklarını kaybeder.
3.13) TÜKETİCİ seyahatlerinde 15 Kg bagaj taşıma hakları vardır. Bu standardın dışındaki bagajlarda taşıma şirketinin uygulayacağı ek ücret yolcu tarafından ödenir.
3.14) TÜKETİCİNİN değerli eşyalarını, kimlik ve pasaport gibi önemli belgelerini ve paralarını bagajlarında taşımaları halinde sorumluluk tamamen TÜKETİCİYE aittir. Ulaşım araçlarında, ilgili ve resmi kuruluşlar tarafından belirlenen bagaj taşıma kuralları geçerlidir. Kuralların dışına çıkılması halinde ortaya çıkan cezalarda TÜKETİCİ sorumlu olup, ACENTA sorumluluk taşımaz.
3.15) Seyahat esnasında kaybedilen değerli eşya ve pasaport, kimlik, uçak bileti vb.evraklarla ilgili olarak doğan masraflardan ACENTA sorumlu değildir.
4. MÜCBİR SEBEP HALLERİ
4.1) Kanunlarda yer alan mücbir sebep halleri, gerekli tüm özeni göstermiş ve önlemleri almış olmasına rağmen olağanüstü ve öngörülemez nitelikte olan olaylar yüzünden ortaya çıkan ve paket turun başlamasına, devamına veya sonlanmasına engel oluşturan haller, acentanın ortaya çıkan olay üzerinde herhangi bir etkisinin olmadığı haller
ACENTA için mücbir sebep sayılır. Bu haller;
a) Yer sarsıntısı, yangın, yanardağ patlaması, sel, fırtına, kasırga, sis, çığ, yıldırım gibi ve bunlarla sınırlı olmaksızın doğal afetler veya salgın hastalıklar ile nükleer, kimyasal felaket veya serpintiler ile salgın hastalıklar ve bunlarla sınırlı olmaksızın benzer durumlar ve olaylar ile olağanüstü haller
b) Türkiye’de sınır komşularında veya paket tur kapsamında gidilecek ülke/şehirlerde, sınır kapılarında ve /veya sınır kapısına komşu ülkede, uluslararası hava kara ve deniz ulaşımını engelleyen olağanüstü hallerde, savaş veya seferberlik halleri, halk ayaklanmaları, saldırı veya terör hareketleri, sabotajlar, isyanlar, işgal ve iç savaş, devrim, ayaklanma, zorla el koyma, askeri darbe veya yönetime zorla el konulması, sivil kargaşalar, endüstriyel anlaşmazlıklar, hükümet yaptırımları, ambargo, grevler, lokavtlar, limanların kapalı veya dolu olması ve bunlarla sınırlı olmaksızın her türlü olağanüstü haller veya çalışanları işten alıkoyabilecek haller
c) Paket turun türüne göre tarafların sözleşme ile belirlediği diğer mücbir sebep halleri
4.2) Mücbir sebebin mevcut olduğu hallerde ACENTA sözleşmenin hiç veya gereği gibi ifa edilmemesinden doğan zararlardan sorumlu tutulamaz. ACENTA ile o yerdeki temsilcileri, tüketicinin zor durumda kalması halinde hızlı bir şekilde yardımda bulunmakla yükümlüdür.
5. SÖZLEŞMENİN DEVRİ
5.1) TÜKETİCİ, paket tura devam etmesinin mümkün olmaması durumunda, turun başlamasından en az yedi gün önce ACENTAYA yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirimde bulunarak sözleşmeyi, paket tur açısından geçerli tüm koşulları yerine getiren üçüncü bir kişiye devredebilir.
5.2) Paket tur sözleşmesini devreden ve devralan, ACENTAYA karşı bakiye tutarın ve söz konusu devirden doğan tüm ek masrafların, makul olması ve ACENTA tarafından katlanılan gerçek maliyeti aşmaması kaydıyla ödenmesinden müteselsilen sorumludur.
6. SÖZLEŞMEDEN DÖNME, SÖZLEŞMENİN İPTALİ İLE FESİH ŞARTLARI ve SONUÇLARI
6.1) Paket turun başlamasından önce sözleşmenin esaslı unsurlarından birisinin değişmesi halinde tüketici bu değişikliği kabul edebileceği gibi, yapılan değişikliği kabul etmediğini ACENTAYA yazılı olarak ya da Kalıcı Veri Saklayıcısı ile bildirmek koşulu ile aşağıdaki seçimlik haklardan birisini kullanabilir.
a) ACENTA tarafından sunulan eşit veya daha yüksek değerde başka bir tura katılma
b) Fiyat farkının kendisine iade edilmesi şartıyla daha düşük değerde bir paket tura katılma
c) Herhangi bir bedel ödemeksizin sözleşmeden dönme
6.2) Sözleşmeden dönülmesi halinde, ACENTA, sözleşmeden dönme bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren TÜKETİCİNİN ödemiş olduğu tüm bedeli herhangi bir kesinti yapmaksızın TÜKETİCİYE iade etmekle yükümlüdür.
6.3) Tüketiciden kaynaklanmayan bir sebepten dolayı ACENTA tarafından paket turun başlamasından önce Paket turun iptal edilmesi halinde TÜKETİCİ sözleşmenin 7.1. maddesinde belirtilen seçimlik hakları kullanabilir.
6.4) ACENTANIN paket tur başladıktan sonra önemli bir yükümlülüğünü yerine getirmediği veya getiremeyeceği tespit edilirse, ACENTA paket turun devam etmesi için TÜKETİCİYE ilave maliyet getirmeyen eşdeğerde alternatif düzenlemeler sunar ve TÜKETİCİYE teklif edilen hizmetlerle sunulan hizmetler arasındaki farkı tazmin eder. TÜKETİCİ alternatif düzenlemeyi kabul etmeyerek sözleşmeden dönebilir. Bu halde ACENTANIN ücret talep etme hakkı sona erer ve yapılmış olan ödemeler sözleşmeden dönüldüğü tarihten itibaren katılımcıya nakit ödemişse en geç on dört gün içinde iade edilir. Ancak ACENTA o ana kadar ifa etmiş olduğu edimler için tüketiciden hizmetten faydalandığı oranda uygun bir karşılık talep edebilir.
6.5) TÜKETİCİNİN, ACENTAYA yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirmek kaydıyla sözleşmeyi tek taraflı fesih hakkı bulunmaktadır. Bu feshin paket turun başlamasından en az 30 gün önce bildirilmesi halinde; ödenmesi zorunlu vergi, harç ve benzeri yasal yükümlülüklerden doğan masraflar hariç olmak üzere, herhangi bir kesinti yapılmaksızın ödenen bedel TÜKETİCİYE aynen iade edilir. Ancak bu feshin paket turun başlamasına 30 günden daha az bir süre kala bildirilmesi halinde;
Turun başlamasına 30-21 kalaya kadar iptal edilmesi halinde tur bedelinin %40’ı
Turun başlamasına 20-15 kalaya kadar iptal edilmesi halinde tur bedelinin %60’ı
Turun başlamasına 14 gün kalması durumunda yapılacak iptallerde tur bedelinin tamamı cayma tazminatı olarak TÜKETİCİYE fatura edilir.
6.6) Yukarıda 6.5 de belirtilen şartlar içerisinde TÜKETİCİYE iadelerde katıldıkları paket tur ile ilgili yapılan ve geri alınamayacak olan ödemeler (uçak, otel gibi) düşüldükten sonra kalan tutar iade edilecektir.
6.7) Tüketici veya birinci derecede akrabaları için; kanunlarda yer alan mücbir sebep halleri, tüketicinin, gemi paket tur sözleşmesinin hükümlerinden herhangi birinin yerine getirilmesine engel olacak derecedeki ağır kaza, tedavi gerektiren ağır hastalık, ölüm halleri TÜKETİCİ için mücbir sebep hali kabul edilir. Tüketici, mücbir sebebin varlığını resmi kurumlardan alınacak geçerli belge ile ispatlamak zorundadır.
Tüketicinin gerekli tüm özeni göstermesine rağmen öngöremediği ve engelleyemediği bir durum veya bu maddede belirtilen mücbir sebep nedenleri ile paket turun başlamasına 30 günden daha az bir süre kala, yazılı veya kalıcı veri saklayıcısı ile fesih bildiriminde bulunması halinde ödenmesi zorunlu vergi, harç v.b. yasal yükümlülüklerden doğan masraflar ile 3. Kişilere ödenip belgelendirilebilen ve iadesi mümkün olmayan bedeller hariç olmak üzere, herhangi bir kesinti yapılmaksızın tüketicinin ödemiş olduğu bedel fesih bildiriminin ACENTASINA ulaşmasından itibaren, en geç 14 gün içinde TÜKETİCİYE iade edilir.
6.8) TÜKETİCİ, hizmetin başlamasına tam 7 gün öncesine kadar turu istediği kişiye devredebilir. Devralan, bakiye ve devir sebebiyle doğan tüm masraflardan devreden ile beraber sorumludur. TÜKETİCİ, tüm iptal/devir taleplerini yazılı olarak hizmetin başlangıcından evvel ACENTAYA sunmakla yükümlüdür.
6.9) TÜKETİCİNİN başlangıcını kaçırdığı hizmete iştirak edeceğini yazılı olarak bildirmemesi durumunda, ACENTA tüketici adına yapılmış tüm rezervasyon ve hizmetleri 24 saat sonra iptal etme hakkına sahiptir. Bu gibi iptallerde TÜKETİCİYE herhangi bir ücret iadesi yapılmaz.
6.10) ACENTA gerekli gördüğü durumlarda TÜKETİCİYE bildirmek kaydıyla ilan ettiği veya kayıt aldığı turları hizmetin başlamasından evvel kısmen veya tamamen iptal edebilir. Aynı sürede veya hizmet sırasında ACENTA hizmet kapsamındaki otel isimlerini, ulaşım araçları ile bunların hareket yerlerini, programda belirtilmiş ve gezilecek yer olarak gösterilmiş yerlerin ziyaret sıralarını değiştirebilir. TÜKETİCİ bu değişiklik ve iptalleri haklı nedenlerle kabul etmediği taktirde, rezervasyonu iptal edip, tüketilmeyen hizmet bedellerini iade alma hakkına sahiptir. Bu durumda iptal koşulları uygulanır. ACENTA yolcusunu başka bir acentaya devretme hakkına sahiptir. ACENTA tur tarihi yaklaştıkça başka tur katılımcılarına yönelik tur satış fiyatında değişiklik yapabilir.
6.11) Tarifeli uçuşlarda 15 gün ve daha önceki iptallerde bilet kuralları gereği hava yolu tarafından uygulanan ceza ve kesintiler aynen tüketiciye yansıtılır. Tarifeli ve Charter uçuşlarda 15 gün ve daha sonraki iptallerde hiçbir mazeret geçerli olmayıp, uçak ücreti iadesi söz konusu değildir.
6.12) 1618 sayılı kanun gereği yapılan zorunlu seyahat sigortası, sağlık sigortası bedeli Tüketici tarafından yapılan tüm iptal ve/veya değişikliklerde hizmetin başlangıcına 30 günden fazla kala iptaller ve tarih değişiklikleri dahi olsa, her bir tüketiciden bu bedel tahsil edilir.
7. ACENTA, sözleşmeye aykırılığın aşağıdaki hallerden kaynaklanması durumunda sözleşmenin hiç veya gereği gibi ifa edilmemesinden doğan zararlardan sorumlu tutulamaz:
a) TÜKETİCİNİN kusurunun bulunması.
b) Sözleşmenin ifası sürecine dahil olmayan üçüncü bir kişinin beklenmeyen ve önlenemez bir davranışının bulunması.
c) Sözleşmenin 5. maddesinde düzenlenen mücbir sebep hallerinden birinin bulunması.
ç) ACENTANIN veya bağımsız hizmet sağlayıcısının gerekli tüm özeni göstermelerine rağmen öngöremedikleri ve engelleyemedikleri bir olayın meydana gelmesi.
d) Paket turun düzenlenmesi için öngörülen asgari katılımın sağlanamaması nedeniyle iptal edilmesi ve iptalin sözleşmede öngörülen sürede paket turun başlamasından en az yirmi gün önce yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile TÜKETİCİYE bildirilmiş olması.
8.Taraflar arasında iki nüsha olarak tanzim edilmiş bulunan işbu Sözleşme taraf yetkililerince tüm ekleri ile birlikte önlü arkalı olarak tanzim edilmiş okunmuş, kontrol edilerek kabul edilmiştir. Taraflar karşılıklı kabul ettikleri, taahhüt ve edinimlerini birlikte imza altına alarak, kabul ve teyid etmişlerdir. Seyahate katılacak olan ve bu sözleşmede adları yazılı katılımcı adına iş bu sözleşmeyi kabul eden taraf adına temsilen imzalamış olduğu kişilere karşı tüm hukuki sorumluluğun kendisine ait olduğunu ayrıca kabul ve taahhüt etmiştir.
9. ACENTA’nın sözleşmeye kısmen ya da tamamen uymaması hallerinde ödenecek tazminatın hesaplanmasında TÜRSAB Kütahya Çizelgesi hükümleri esas alınacaktır.
10. 12 punto olarak düzenlenen işbu sözleşmeyi kendim ve aşağıda adları yazılı şahıslar adına birlikte düzenlenmiş, son hali tarafımdan okunup, kabul edilip onaylanmıştır ve bir nüshası tarafıma tüm ekleri ile birlikte yazılı / kalıcı veri saklayıcı vasıtasıyla teslim edilmiştir. Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Paket Tur Sözleşmeleri Yönetmeliği çerçevesinde işbu sözleşme konusu satın aldığı paket tur kapsamında, sunulan tüm hizmetleri ve niteliklerini, satış fiyatı ve ödeme şekil ile ifaya ilişkin tüm ön bilgileri, okuyup bilgi sahibi olduğumu ve paket tur sözleşmesinin içeriğini ve maddelerini okuyarak anladığımı, bilgilendirildiğimi kabul beyan ve taahhüt ederim. Paket tur ile ilgili ihtiyari sigortası yaptırtabileceğim tarafıma beyan edilmiştir. Bu beyanım, rezervasyon işlemlerimin, kendi yerime bir başkası tarafından yürütülmüş ve imzalanmış olması halinde de geçerlidir.
İşbu sözleşmenin imzalanması öncesinde aşağıdaki hususlar hakkında tarafıma yazılı olarak bilgi verilmiştir.
a) Seyahat Acentasının yerel temsilcisinin adı, adresi ve iletişim bilgileri ile bunların bulunmaması halinde tüketicinin zor durumda kaldığında başvurabileceği yerel irtibat noktasının adı, adresi ve iletişim bilgilerinin, yerel irtibat noktasının ve yerel temsilcinin bulunmaması durumunda ACENTANIN en kısa sürede iletişim kurabileceği bilgileri,
b) Varsa ara durakların zamanı, yeri ve ulaştırma bağlantıları ile yolcu tarafından kullanılacak ulaşım aracının özellikleri,
c) TÜKETİCİ tarafından iptal masraflarını ya da kaza veya hastalık halinde ülkesine/şehrine geri gönderilme de dahil olmak üzere yardım masraflarını teminat altına alacak, isteğe bağlı bir sigorta sözleşmesi yapılmasıyla ilgili bilgiler.
d) TÜKETİCİYE verilen broşür veya sözleşmede, bu maddede belirtilen bilgilerin değişmemiş olması halinde yolculuk öncesinde tekrar bilgilendirilme yapılmayacaktır.
11. İş bu sözleşme 11 madde olarak, tarafların hür ve serbest iradesiyle ve tüm maddeleri okunarak tanzim ve imza olunmuştur.
UGO TURİZM SEYAHAT ACENTASI TÜKETİCİ